24 Ekim 2010 Pazar

23-24 Nisan 2011 "Türkiye'de Yaşayan Azerbaycan Türkleri 1. Kurultayı"

Türkiyede kurulu bulunan Azerbaycan Kültür Dernekleri yöneticileri mail grubun yazdığım Kurultay düşüncemle ilgili 2. metubumu sizlerle paylaşıyorum.
Cemal Mehmethanoğlu.

Sevgili arkadaşlar,
"Türkiye'de Yaşayan Azerbaycan Türkleri 1. Kurultayı" önerim ile ilgili yazdığım mektubuma, beklediğim gibi, bir kaç arkadaşımız dışında tepki veren olmadı.

"Böyle bir kurultaya ne gerek var, oturalım oturduğumuz yerde" diye düşünenleriniz olduğu gibi, başka nedenlerle düşüncesini ortaya koymayan arkadaşlarımız da oldu.
Başka nedenlerin neler olabileceği konusunda, bu mektubumda fikir yürütmemin doğru olmayacağını düşünüyorum.

Önerimin, doğru bir öneri olduğunu, Türkiye'de yaşayan Azerbaycan Türklerinin, böyle bir kurultaya, buluşmaya ihtiyacı olduğunu görüyorum ve biliyorum. Fikrimin doğruluğuna güvenmem, Türkiye'de yaşayan Azerbaycan Tüklerinin, kendi güç ve imkanlarıyla, böyle bir kurultayı toplayabileceğine ve başarıyla sonuçlandıracağına inandığım için, yolun başlangıcın'da bir kaç arkadaşla olsam bile, bu kurultayı toplamaya karar verdiğimi, ilk önce sizlerle paylaşmayı, daha sonra'da duyarlı dostlarımla paylaşmayı doğru görüyorum. (Bireysel karar verdiğim için, bir çok arkadaşın bana kızdığını, tepki göstereceğini biliyorum. Ama önerimle ilgili, hiç bir cevap ((olumlu yada olumsuz)) bir cevap yazmadığınız için, kızmaya hakkınızın olmadığını düşünün. Olumlu cevap yazan 2 arkadaşımızında, bana kızmayacaklarını düşünüyorum)
Kurultayı ilk defa yapacağımızdan dolayı, hazırlık çalışmalarının uzun olmasının ve çok iyi bir hazırlık yapılmasını, 23-24 Nisan 2011 tarihinin (Cumartesi-Pazar ve bayram tatili olması ve 24 Nisan'ın Sözde Ermeni Soykırımı ile ilgili Ermenilerin toplantılar yaptığı güne denk gelmesi nedeniyle) en uygun tarih olduğunu düşünüyorum.
Kurultayımaza kimlerin davet edilmesi ve katılması konusunda ise şunları düşünüyorum:
  • Türkiyede faaliyet gösteren Azerbaycan Dernekleri,
  • Yöneticilerinin Azerbaycan Türkleri olduğu, Kars, Iğdır, Amasya, Tokat,Arpaçay, Tuzluca, Aralık, Bulanık, Taşlıçay ve benzeri kasaba ve köy dernekleri yöneticileri.
  • Türkiyede görev yapan, Azerbaycan Büyükelçiliği ve Konsoloslukları.
  • Türkiyedeki, Azerbaycan Türkü Millet vekillerimiz, Belediye başkanlarımız ve Muhtarlarımız,
  • Eski milletvekillerimiz, belediye başkanlarımız.
  • Üniversitelerde hale hazırda görevli, Azerbaycan Türkü, öğretim üyelerimiz ve emekli öğretim üyelerimiz.
  • Türkiyede yaşayan Güney Azerbaycanlı işadamları, doktor, mimar, öğrenci, sığınmacıları temsil eden insanlarımız
  • Türkiyede okuyan, Kuzey Azerbaycanlı öğrencilerin temsilcileri, İşadamlarının temsilcileri mutlaka davet edilmelidir.
  • Azerbaycan Türklerinin yoğun olarak yaşadığı, köy, kasaba ve şehirlerden, dernekleri yoksa bile temsilciler.
  • Türkiyede yaşayan Azerbaycan Türklerinin, öne çıkmış, tanınan sayılan doğal önderleri
  • Şairlerimiz, Ressamlarımız, Yazarlarımız, sinema sanatçılarımız, ünlü futbolcularımız ve sporcularımız....vs
Benim aklıma gelenler bunlar. Sizlerin önerileri de mutlaka bu gruplar arasında yer alacaktır.

Şunu açık ve tekrar belirtiyorum ki, Türkiyede yaşayan Azerbaycan Türklerinin, özellikle mezhep farkı olmadan, hepsi bu kurultaya katılmalı ve bu kurultayımız, bizim birlik kurultayımız olmalıdır.

Kurultaya, İstanbul ve Ankaradan, derneklerimizden, sahiplik yapan, olmaz ise, biz İzmir Azerbaycan Kültür Merkezi olarak, bu kurultayı İzmirde alnımızın akıyla yapabileceğimize inanıyoruz.

Kurultayımızın İzmir'de yapılmasının daha doğru olacağını düşünüyorum.

Kurultaya katılacak dostlarımızın, konaklama masrafları, Kurultay Organizasyon Komitesi tarafından karşılanmalıdır.

Uzun yollardan gelen ve maddi imkansızlıklarını bildiğimiz kurultay katılımcılarının da, yol masrafları da ayrıca organizasyon komitesi tarafından karşılanmalıdır.
Kurultayımıza, mutlaka, dünyanın değişik ülkelerinde faaliyet gösteren diaspora teşkilatlarından temsilciler davet edilmelidir.

Kurultayın ilk günü, Türkiyede yaşayan Azerbaycan Türklerinin birliğinin nasıl sağlanacağı, birlik önündeki engellerin neler olduğu ve nasıl aşılacağı konuşulmalıdır.

Birinci günün akşamı, yapılacak yemekli tanışma toplantısında, katılımcıların birbirleri ile tanışmaları sağlanmalı, katılımcılara, katılımcı belgeleri verilmelidir, (önerim)

2. gün ise,
  • Kurultay sonrası dönemde birliğin yaradılması ve devamı yönünde, izlenecek yol belirlenmeli,
  • 2. kurultayın tarihinin belirlenmesi ve hazırlık komitesinin oluşturulmalı,
  • Dünya Azerbaycanlılara verilecek mesajların belirlenmeli,
  • Türkiyede yaşayan Azerbaycan Türklerin dünya Azerbaycanlıları ile ilişkilendirilmesi yönünde karlar alınmalıdır.
  • Türkiyede yaşayan Azerbaycan Türklerinin, Ermenilerin, Azerbaycanın batı bölgelerinde yaşayan ve ermenilerin yaptığı soyqırımlardan kaçan Azerbaycan Türkleri olduğunu belirtimeli, ve Ermenilerin, 1915-1920 yılları arasında, Batı Azerbaycanda (şimdiki Ermenstan) Azerbaycan Türklerine karşı büyük soykırım uyguladığı yönünde bir karar alınmalı ve Ermenilerin gerçek olmayan soykırım iddiaları mahkm edilmelidir.
Kurultayın 1. ve 2. günüyle ilgili düşüncelerim, bir kaç gündür kafamda oluşan düşünceler, ama tamamen bu konu önerilerinize, organizasyon komitesinin kararlarına uygun olarak hazırlanmalıdır.

2010 Ekim ayı sonuna kadar, 1. kurultayımızın organizasyon komitesinin oluşturulması gerektiğini düşünüyorum.

Bu organizasyonda yer almak isteyenlerin, Ekim sonuna kadar, taleplerini bana bildirmelerini, rica ediyorum.

Kurultayımızla ilgili tüm hazırlıklar, "Kurultay Organizasyon komitemiz"ce yapılmalıdır.

Mektubumu okuduğunuz için teşekkür ederim. 1. Kurultayımızın hayırlı olması dileğiyle, mektubuma son veriyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder