18 Ekim 2010 Pazartesi

Türkiye'de Yaşayan, Azerbaycan Türkleri 1. Kurultayı


İzmir Azerbaycan Kültür Merkezi Başkanı Cemal Mehmethanoğlunun Türkiye'deki Azerbaycan Derneklerinin yöneticileri ve önde gelen Azerbaycan Türklerine yaptığı teklif:


Dostlar, bir iki aydır, "Türkiye'de yaşayan Azerbaycan Türkleri, 1. Kurultayı" adıyla bir kurultay toplanması gerektiğini düşünüyorum. Düşüncemi, bir kaç dernek başkanı arkadaşımla da paylaştım.
Şimdi ise, tüm Türkiye dernekleri ve önde gelen Azerbaycan Türkü dostumla, paylaşıyorum.


Hepinizin bildiği gibi, Türkiye'de şimdiye kadar geniş kapsamlı, her kesimden insanımızın temsil edileceği, bir kurultay düşünülmedi ve hayata geçirilmedi.


Bazı şehirler ve kasabalarımızda yaşayan, Azerbaycan Türklerinin dernekleri var, bazılarının yok. Bazı illerde ve ilçelerde, dernek kurma hazırlıkları var. Bazı illerde 2-3-4 derneğimiz var ama insanlarımızın tamamını kucaklayamamış durumdayız.Bir federasyonumuz var, birde 10'a yakın şubesi olan bir derneğimiz ve ondan fazla bağımsız derneklerimiz var.Türkiye'de 3.000.000 civarında Azerbaycan Türkünün yaşadığını iddia ediyoruz.


Bulanık'tan, Taşlıçay'dan, Amasya'dan, Kars'tan, Iğdır'dan, Ardahan'dan, Ankara'dan, Adana'dan, Antalya'dan, İstanbul'dan, İzmit'den, Manisa'dan, Samsun'dan, Balıkesir'den .... vs, Azerbaycan Türklerinin yaşadığı her şehirden, kasabadan, şie - sunni, kadın-erkek, sağcı-solcu, dinci-dinsiz vs ayrımı yapmadan her kesimden insanımızın katılacağı, fikirlerini söyleyeceği, birbiriyle tanışacağı, dertleşeceği bir kurultayın yapılmasını gerektiğini düşünüyorum.


Büyük bir organizasyon. Kurultaya katılacak insanlarımızın mümkünse yol paraları, ama sanıyorum, buna imkan yaratmak zor ama, hiç olmazsa, kalacak yer ve yemek parasının verilmesi gerekir.(Sponsor Bulmalıyız) En geniş şekilde, derneklerimizin, dernek olmayan yerlerde halkımızın önde gelenleriyle irtibat kurulması katılımlarının sağlanması zor bir iş.

Ama bunların yapılamayacak şeyler değil. Ben böyle bir organizasyonunu altından kalkabileceğimize inanıyorum.
Kurultay'da neler konuşacağımız, hangi konuların gündeme getirileceğine, organizasyon komitesi hepimizin görüşünü alarak karar verebilir.

Ama öncelikle, bu fikrin benimsenmesi ve bir organizasyon komitesi oluşturulması gerektiğini düşünüyorum.


Geçtiğimiz günlerde, benzer bir kurultayın Qazaxistan'da 29 Ekim günü yapılacağını okudum ve düşüncemin ne kadar doğru olduğunu anladım.

Birinci kurultayımızın oluşturulması hakkında görüşlerinizi yazmanızı rica ediyorum.
Görüş belirtmeyen arkadaşın, "böyle bir kurultaya ne gerek var, oturalım oturduğumuz yerde" diye düşündüğünü varsayacağım.
Hatırlatayım ki, bu grupta, son bir yıla kadar, Türkiyede kurulmuş bulunan ulaşabildiğim tüm dernek yöneticilerinin maili ve Türkiye'de yaşayan Azerbaycan Türklerinin önde gelenlerinin mail adresleri var.

Bu grupta olmadığını düşündüğünüz yönetici ve önde gelen dostlarımıza bu mektubumu ulaştırmanızı rica ediyorum.
Sağolun Salamat Qalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder